Boxer Club Carpatia

Forum oficial al Clubului de Boxer din România
Acum este Joi Sep 20, 2018 12:02 pm

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Boxerul vazut ca o masina
MesajScris: Vin Mai 13, 2011 12:53 am 
Neconectat
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: Lun Noi 02, 2009 1:39 am
Mesaje: 139
<<Acest articol a aparut pentru prima data in Boxerama, Editia 4, Toamna 1974

Boxerul vazut ca o „masina”
de IVOR WARD-DAVIES

Constructiile sunt un subiect foarte dificil de atacat dintr-un punct de vedere original. Munca mea a fost intotdeauna in domeniul ingineriei si am comparat adesea boxerul cu o masina; pana la urma orice organism viu poate fi definit ca un dispozitiv extrem de complex, cu ceva in plus – SCANTEIA VIETII.

Natura a conceput cainele de baza, omul l-a format conform nevoilor sale, iar boxerul a evoluat intr-un caine extrem de mobil, capabil de o muscatura puternica. Aceasta evolutie s-a infaptuit cu un anumit motiv, de a se produce un „domolitor” de tauri eficient. Pentru a va readuce aminte, cainele trebuia sa atace un taur, sa-l apuce de nas si sa il retina cu orice pret pana acesta ceda si isi apleca capul. Pentru acest lucru era nevoie de un „specialist”; vechii pionieri ai rasei au realizat caracteristicile creatiei perfecte, standardul rasei Boxer.

Astfel, avem niste caracteristici, de ce fel de masina avem nevoie? Probabil ca cel mai important element este o unealta pentru apucat si fixat, care trebuie sa fie atasata de un angrenaj mobil, este nevoie de un motor care sa produca energia si un computer care sa controleze masina completa. Este posibil a se compara aceasta masina cu boxerul, cerintele sunt identice.

„Unealta de apucat”
Aceasta este reprezentata de capul boxerului, cap care are o forma intr-adevar potrivita pentru aceasta indeletnicire. De fapt, dintii sunt uneltele de baza, maxilarul inferior fiind cea mai ingenioasa parte. Imaginati-va un caine apucand de nas un taur. Cainele este atarnat deasupra pamantului, prins in propria muscatura. Greutatea cainelui pivoteaza pe dintii de sus fortand maxilarul de jos sa se ridice in sus – iata un dispozitiv cu inchidere automata. Este nevoie de o distanta mare pentru a se distribui greutatea. Un unghi neinsemnat al maxilarului inferior ajuta la actionarea parghiei. Mecanismul automat nu necesita o forta mare a muschilor, astfel ca boxerul nu are nevoie de muschi ai obrajilor foarte bine dezvoltati. Stopul este adanc, iar la baza botului faldurile sunt intodeauna prezente, pentru a opri sangele sa tasneasca afara. Nasul este mare si usor intors in sus. Aceste puncte, combinate cu maxilarul inferior, asigura boxerului o respiratie libera in timpul prizei.

In timpuri stravechi, cainii au trecut printr-o procedura de selectie riguroasa si daca ei nu ar fi fost suficient de inteligenti, taurul i-ar fi declarat de prisos in permanenta. Aceia care supravietuiau erau inteligenti. Acest lucru necesita un creier eficient sau un computer. Cu toate ca creierul este un miracol al microminiaturizarii, este nevoie totusi de ceva loc pentru asezarea acestuia. Deoarece boxerului i se cerea sa ramana inteligent, avea nevoie de un lacas amplu pentru creier. Nu era nevoie de un craniu minuscul. Era nevoie de o mare latime a botului, in asa fel incat botul sa echilibreze craniul. Acei vechi designeri (ajutati de tehnica de selectie facuta cu taurii proprii) stiau in mod sigur ce doresc. Priviti capul boxerului, intelegeti cerintele, analizati defectele capului si realizati cum acestea compromit eficienta lucrului.

"Extensia"
Intre cap si angrenajul mobil era nevoie de o interfata. Este nevoie de o extensie pentru pozitionarea capului. Gatul indeplineste aceste cerinte. El trebuie sa fie lung si flexibil, puternic si musculos. 35 kg de boxer aruncat in sus si-n jos au nevoie de o sustinere stringenta. Gatul de girafa al unui caine nu ar fi rezistat nici 10 minute in acest fel de mediu. Intinderea gatului este importanta. Pozitionarea gatului confera flexibilitate. Gatul trebuie sa se potriveasca fix intre umeri, iar greabanul ii confera forta necesara.

"Motorul"
Inima si plamanii boxerului sunt instalatia care produce puterea, astfel ca, inca o data, un spatiu amplu este necesar pentru acestea, si anume o buna elasticitate a coastelor si o corecta adancime a toracelui. Un caine care este prea inalt pe picioarele din fata poate sa aiba probleme de echilibru daca are un corp mic. Un lacas mic al motorului nu va da niciodata motorului capacitatea necesara pentru o buna anduranta. Efectul ultim ar fi o agilitate superficiala, dar am avea de a face cu un terrier, nu un boxer. Lacasul motorului unei masini este situat de obicei pe sau langa sasiu. Putem sa punem pe picior de egalitate coloana vertebrala a unui boxer cu un sasiu. In acest fel, este folosita o singura grinda, pentru ca e necesar un grad de flexibilitate. Forta si flexibilitatea sunt furnizate de catre sira spinarii cu muschi lati precum si un racord ferm cu crupa. O slabiciune in acest loc poate furniza un mers sovait, adesea confuz, cu o actiune superficiala a trenului posterior. Imaginati-va ca incercati sa mergeti pe o motocicleta cu un cadru elastic si veti prinde ideea. Caracteristicile cer un spate larg si puternic si asta pentru un foarte bun motiv.

"Angrenajul mobil"
Deci, avem capul, computerul, motorul, extensia si sasiul, iar acum trebuie sa adaugam ceva moduri de locomotie. Boxerul este antrenat de trenul posterior. Puterea este furnizata de catre picioarele din spate, cu miscare rectilinie, si nu una de rotatie. Puterea maxima face apel la picioarele din spate care trebuie sa fie in contact cu solul cat mai mult posibil, in timp ce se initiaza atacul sau atunci cand cainele zaboveste un timp pe picioarele din spate. Totul se realizeaza prin parghii asa cum ne-o poate demonstra orice carte obisnuita de anatomie. Lipsa angulatiilor va limita miscarea de mers inapoi, iar cainele va avea tendinta sa paseasca scurt in spate, lucru ineficient. Acest tip de miscare poate arata bine din spate. Cainele superangulat este de obicei slab pe spate din cauza mecanismului de parghii si tinde sa piarda secunde incordandu-si coapsele. Capatul din fata al angulatiilor trebuie sa se potriveasca perfect cu capatul din spate. Un caine cu umeri drepti, cu angulatii normale nu poate sa echilibreze lungimea pasului, timpul in care picioarele din fata si cele din spate sunt puse pe sol fiind diferit. Picioarele din fata ar trebui sa se afle intr-un relativ timp de asteptare, astfel incat mult timp este petrecut in aer, picioarele sunt aruncate in sus si inapoi, lucru care uzeaza angrenajul – un lucru destept pentru incepatori, dar o pierdere de energie. Acesta este un punct foarte important. Miscarea unui boxer adevarat este atat de usoara si economicoasa, dar este deseori ignorata in favoarea uneia agitate care epuizeaza rapid energia doar ajungand dintr-un colt al ringului in celalalt.

"Suspensia"
Asa cum masina voastra are nevoie de absorbante de socuri care sa va protejeze de denivelarile drumului, la fel si boxerul. Angulatia corecta confera gradul de amortizare de care este nevoie pentru a feri de accidente masina-boxer. Amintiti-va ca efectul vibratiilor este inerent la miscarea rectilinie. Orice defecte de constructie pot da probleme ale incheieturilor. Intreaga calitate a oaselor este importanta. Aceasta asigura caroseria masinii, fiind nevoie de extensii de otel de calitate, si nu de fonta. Osul trebuie sa fie potrivit pentru preluarea slabiciunilor structurale, dar osul in exces este de multe ori modul natural de a se compensa calitatea indoielnica dar si de a se adauga masa inutila, reducandu-se anduranta.

"Stilul"
Defectele „cosmetice” ca ochii deschisi la culoare, urechi „zburatoare” si culoarea indoielnica a blanii nu afecteaza eficienta masinii, dar tinde sa strice aspectul per ansamblu. De ce trebuie sa va feriti este un model ieftin, care iese in evidenta, care umbreste cateodata simplul dar mult mai corectul prototip.

Tot astfel, exista tendinte in stil. Stilul modern apare a fi inalt, mai presus de toate. Chiar admir un mascul inalt, atata vreme cat echilibrul nu a fost sacrificat. Trebuie sa ne amintim ca standardul e cat se poate de clar. Daca se ia in considerare standardul englez, apoi cel din punctul de vedere al unui inginer, un mascul de 57 cm este mai corect decat unul de 62 cm. Totusi, in SUA pozitia e diferita, avand in vedere ca caracteristicile standardului au fost modificate, crescandu-se inaltimea.

"Inspectia finala"
La orice dispozitiv trebuie sa existe controale de calitate. Cu masina noastra-boxerul acest lucru este infaptuit de catre arbitri. Ei au o mare responsabilitate in ceea ce priveste rasa.
Arbitrul ideal trebuie sa cunoasca caracteristicile si scopul pentru care masina-boxer a fost creata. Toti am auzit discutii cum ca nu se va aduce niciodata un taur in ring pentru a se arbitra un bulldog (caine care sa se lupte cu taurul). Foarte adevarat, dar nici nu vom renunta la avion in favoarea lansarii rachetei teleghidate. Ceea ce stim este ca daca un dispozitiv intruneste specificatiile, acesta va indeplini sarcinile pentru care a fost creat si construit sa le indeplineasca.

Aceasta a fost o tratare superficiala a unui subiect profund, poate ca am exagerat cu comparatiile si am intins un pic coarda. Puteti sa nu fiti de acord cu motivatiile mele, dar poate ca ceea ce s-a spus aici v-a dat o cat de mica intuitie in a vedea pentru ce a fost creat boxerul, cum trebuie interpretat standardul si de ce orice mare discrepanta de la standard poate afecta integritatea boxerului.

ImagineIn final, ca un exemplu de cum imaginea unui caine poate pacali ochiul,Imagine
priviti cele doua imagini, A si B, si ghiciti care dintre cei doi este mai inalt. Care din ei considerati ca este mai elegant? Acum priviti conturul?

Cate discrepante gasiti, comparativ cu standardul? Faceti aceleasi teste pe fotografii ale cainilor vostri sau ale altor caini, rezultatul poate fi surprinzator.


Asadar, asta a fost, boxerul din punctul de vedere al unui inginer. Sper ca veti gasi acest subiect la fel de interesant cum mi s-a parut mie si, cine stie, poate ca veti privi cainii, intr-o oarecare masura, intr-o maniera diferita.>>


Sus
 Profil  
Răspuns cu citat  
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
POWERED_BY
Translation/Traducere: phpBB România